10 x 6 fakta om mig ;)

TIO FAVORITER
1. tv kanal ? vet inte, är jätteinne på att kolla på film typ varje kväll just nu... så ingen tv kanal direkt, men jag föredrar nog treans program. 
2. blommor ? Förgätmigej
3. färg - blått, vitt, vinrött, och en massa färger, beror på vad jag är på för humör :p
4. sport ? om min dans räknas, annars kampsport, slalom och simning 
5. affär ? Gillar de flesta, men dance and gym shop sitter ju inte fel om man har en fet plånbok.. 
6. musik ? det som passar mitt humör just då, men Veronica Maggo går alltid hem 
7. mat ? älskar mat! Om jag fick så skulle jag kunna sitta och bara äta.. ;)
8. årstid ? Alla! :D Vintern när jag är i Jokkmokk, och sen vår, nästan sommar är riktigt underbart, typ slutet av maj. När jag fyller år typ :p 
9. djur ? Har alltid velat ha något djur som hund, katt eller kanske kanin, men har en allergisk mamma och för lite tid.
10. stad ? har inte varit utomlands och så så mycket, men jag gillar Stockholm och Paris är två favoriter :p 

TIO FAKTA
1. hemstad - Kommer från Jokkmokk men bor i Linköping
2. hårfärg - Rött/guld/koppar/blont/lite brunt... 
3. längd ? är stolta 162,5 cm ;) 
4. frisyr ? innan förra tisdagen ca 70 cm, med andra ord lååångt, men klippte av typ lite mer än en dm så...
5. ögonfärg - vet inte, typ blå/grå/lite grönt med lite brunt vid pupillen.
6. skostorlek - 38,5
7. humör ? Just nu riktigt bra faktiskt, känner mig så nöjd för en gångs skull. Men annars så är jag väl en ganska så glad tjej som gillar att vara lite överallt :p 
8. orientering - är lite osäker på vad denna fråga innebär, om det är min läggning eller hur bra jag hittar i en stad.. ;) nej men pass, fatta inte haha (y)
9. tillgänglighet ? jag antar att det är förhållandemässigt här. Och isåfall är jag fullständigt tillgänglig för rätt person ;) 
10. vänster eller högerhänt - högerhänt, fast jag skulle vilja vara vänster hänt ibland. Var det när jag var liten men övade bort det, det är lixom lite coolare.. ;) 

TIO SAKER OM DITT LIV
1. har du någonsin varit kär? - jag tror det 
2. tror du på kärlek? - Jag tror att alla kan finna kärleken om man vill.
3. varför tog ditt senaste förhållande slut? Har inte haft något seriöst förhållande, var gift i sexårs och det tog slut för att jag ville gifta mig med min "mans" bästis också.. ;) 
4. har du någonsin fått ditt hjärta krossat? inte så som jag tror att de menar här, men jag har gått i bitar totalt när nån jag älskar inte behandlar mig ens som en vän(endast på vänskapligt vis), och ett par andra gånger när min värld har rasat... 
5. har du någonsin krossat någons hjärta? Tror jag inte, och hoppas jag inte, inget som jag känner till iaf ;) 
6. har du någon gång blivit kär i din bästa vän? Jag vet inte, det var riktigt länge sen, och vi var ganska så små, vi var inte bästa vänner men ganska så nära.
7. har du någonsin älskat någon utan att tala om det för han/hon? Är inte säker på om jag någonsin har älskat någon på det sättet, jag älskar många av mina vänner, och det hoppas jag att de vet om, och att jag gör allt för dem <3
8. är du rädd för att starta ett förhållade med någon? Ganska så, har inte varit så nära något nån gång, men vet inte om jag skulle klara av det... 
9. har du någonsin haft en hemlig beundrare? om jag visste det skulle den väl inte vara hemlig?
10. tror du på kärlek vid första ögonkastet? hihi kanske det :D

TIO SAKER: DET DÄR ELLER DET HÄR
1. kärlek eller pengar ? båda :D 
2. vin eller öl? vin känns ju helt klart lyxigare och jag känner att jag vill helst höra allt lite fint, så ja.. men det här vet ju inte jag något om :) 
3. dag eller natt ? Dagen är till för allt det vackra jag vill se och va med om, mörkret är natten och drömmarnas tid, så man kan vila och bara vara med sig skälv, eller med partner kan ju mörker vara riktigt trevligt.. ;) 
4. one night stands eller förhållade? Det beror helt på tycker jag, är inte så emot något av alternativen.. ;) 
5. tv eller internet? - internet, alla gånger. Allt på tv och mycket mer finns på internet! 
6. pepsi eller cocacola ? haha lol
7. vild fest eller romantisk hemmakväll ? vild fest, för att hitta någon att ha romantiska hemmakvällar med?
8. färgfoton eller svart/vita foton ? Färg är bra härligt, men svartvitt är bra mysigt och fint det med, ett annat lugn i sig
9. telefonkontakt eller face to face ? Helt klart face to face, älskar att prata med människor och ännu bättre när man kan se dem och deras kroppsspråk, intressant sak den där människan.
10. aim eller myspace ? inget av det! 

TIO "HAR DU NÅGONSIN"
1. har du någonsin blivit upptäckt när du smitit ut? Ja, fast inte för att smita till till nån fest eller så, utan om jag har varit i känslomässig obalans så att säga.. ;) 
2. har du någonsin varit med i ett slagsmål? inte vad jag kan minnas iaf
3. har du någonsin gjort ngt du ångrat? Jag har ångrat en hel del massa saker, jag är en sån som ofta gör, sen tänker.. 
4. har du någonsin hoppas bungyjump? haha, nej
5. har du någonsin varit på en husbåt? eh, hah nej 
6. har du någonsin gjort slut på en hel jawbreaker? 
7. har du någonsin önskat ngn att göra sig riktigt illa? kanske det kanske, fast det tycker jag är mänskligt att tycka.. ;)
8. har du någonsin gått på bio ensam? Jag är den bästa bio daten i världen, så ja det har väl hänt ;) 
9. har du någonsin gillat ngn som inte gillat dig tillbaka? beror på vilket sorts gillande, men så jag tolkar det så helt klart JA
10. har du någonsin tyckt att världen suger? absolut.

TIO KÄNSLOR
1. saknar du ngn just nu? många.
2. är du glad? inte just nu, men ofta så
3. Är du fundersam? vet inte, svår fråga, måste funderas på.. ;) 
4. Är du uttråkad? inte just nu, är lite trött och ska traxt knäppa på en film :p
5. Är du kär? inte just nu
6. Är du förvirrad? ibland ja, har många frågor som jag skulle vilja ha svar på men inte vågar fråga
7. Är du ledsen? inte just nu, men det händer titt som tätt
8. Vad för känsla känner du nu? jag är lite pirrig av mig, har jag varit hela dan, men vet inte varför
9. Är dina föräldrar fortfarande gifta? nej, det har aldrig varit gifta
10. Gillar du någon just nu? ja, massa människor. Fast om det är kärleksmässigt, så kan jag väl inte direkt säga att jag gör det. Eller snarare, nej. Fast jag skulle säkert kunna bli kär i nästa söta kille på stan, eller i dansstudion. Dansande killar = <3 ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0