Lite om min bakrund

Hej hopp denna rägniga och grå dag. I dag känns det mycket bra, har inte hostat en enda gång en så länge så det känns mycket bra!
I dag ska jag vara lite barnvakt, städa min jättestökiga garderob,  och förstårs fota lite... =)
vet inte om jag ska träffa lite folk i kväll eller vart kvällen br av...

Jag har försökt att info om mig ska synas på min blogg jättelänge, uten att ha lyckats något vidare...
men jag är i alla fall en same  som kommer i från Jokkmokk, och dag bjuder jag på lite bilder på mig och på mina kussiner i kolt, som är den samiska folkdräkten. Den lilla killen i vit kolt är min lillebror =)
Dessa kort är tagna i Jokkmokk, utanför församlingshemmet för er som vet vart det liger.. ;)

Ni får gärna komerntera vad ni tycker om min kolt, det är en lulesamisk kolt, som är lite specialdesignad. Silversymbolerna i beltet är mariasymbolen och halsbandet jag bär är i silver och det har jag gjort själv... =)
Alla mina kusiner är då också lulesamiska och de flesta bär den lulesamiska traditionella kolten. Kolten bär man vid festtilllställningar, men gammalt tillbaka så var det ett mycket praktiskt, värmande och bra vardagsplagg.


Kommentarer
Postat av: O L I V I A

sv. Tack så mycket! Din Header är riktigt fin(:

Ska lägga till dej på bloglovin, du kanske kan lägga till mej(:?

2010-08-01 @ 12:42:25
URL: http://xattitude.blogg.se/
Postat av: aliciaaa

hahaha gulligt :D

2010-08-01 @ 13:06:11
URL: http://aliciajulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0