Jokkmokk marknad 2012

Oj oj oj, ja det här har varit en bra urflippad vecka, men helt klart den bästa på vet inte hur länge... Jag har fått träffa alla fina människor som jag har saknat på ofantligt, inte lätt att bo så långt ifrån dessa.. åh vad dem är bra! Satt och snyfta här för mig själv när jag insåg hur låååång tid det kommer dröja innan jag får se dem igen :'(
Veckan började med att jag kom som hit på Söndan och då gällde det bara att bli lite hemma lixom, men sen fram till Onsdagen har jag nog hunnit med att träffa halva jokkmokk, hängde runt lite på boken (gymnasieskolan) där jag hann med att se en massa folk från jag var liten, så extremt kul!! :D
Ja, det syns kanskeatt det var lixom lite kallt ute så där, tempraturen hela marknaden har väl legat mellan 30 och 42,9 grader... slå det ni ;)
Japp, där ser vi kanske en del av Marias frukost... (y) haha, gu va galet, men hon är väl för underbar!
Det har varit slitsamt, alla började ju trilla in i Jokkmokkk i Onsdags och då satte jag och Katarina igång fullt ut.. har väl kommit hem från allt bus runt kanske tidigast två varje natt och gått upp runt åtta varge morgon, den när vi gick och la oss är ju också en annan punkt, om jag ska va ärlig vet jag knapt hur jag kan stå upp i dag efter allt, har lite sömnbrist om man säger så.
Finaste finaste Maria, åh vad jag har saknat henne, helt sjukt!! Finns ett par riktigt fina tjejer som jag har fått turen att lära känna och Maria är helt klart en av dem <3
ehm, ja....
Och så här blev jag bra på att springa runt... haha, och det har ju som sagt var inte varit nådigt kallt. Har förfryst mina lilltår lite grann och själva hålen i öronen... när man är ute i sån kyla med örhängen så blit silvret så extremt iskallt, när det sedan ligger mot huden är det inte nådigt, åh vad ont det gör!
Men jag levet trott eller ej, och jag har inte fryst ihjäl! Det var typ pappas "hejdå fras" när vi skulle ut om kvällarna "frys inte ihjäl!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0